Twitter Aleid Gielis Facebook Aleid Gielis
Home > Nieuws > WK voetbal 2014: bitterballen en bier

Nieuwsbericht



WK voetbal 2014: bitterballen en bier
11 juni 2014

Zit je al in de startblokken voor morgen?! Is de WK voor jou ook één groot feest? Vrees je tegelijkertijd dat de kilo’s eraan zullen vliegen!? Dat hoeft niet! Met een beetje planning en organisatie kun je genieten, feesten én op gewicht blijven.


Als je van alcohol houdt, bedenk van te voren hoe vaak en hoe veel je mee wilt doen. Eén biertje / wijntje levert immers evenveel calorieën als één snee brood. Neem bijv. een klein glas wijn en doe er ijsblokjes in. Of: neem pas een biertje vanaf de tweede helft. Zo doe je wel gezellig mee en beperk je de hoeveelheid.

 

Vaak komen bij de drank ook de lekkere hapjes op tafel. Eén bitterbal is 50 kcal. Eén stuk stokbrood met kruidenboter telt voor één snee brood. 1 zak chips (175 gram) levert ongeveer 1000 kcal. Toch hoeft een hapje niet altijd calorierijk te zijn. Denk bijv. aan een hummus. Hier kun je groente in dippen. Kijk ook voor andere snelle rauwkost bij onze recepten.

 

De ervaring leert dat mensen gemiddeld 2 kilo aankomen tijdens de WK. Dus minder alcohol en meer gezonde hapjes helpen je om je gewicht ook tijdens de WK te behouden!




Vergoedingen 2020

Dieetadvisering zit in de basisverzekering.

 

Meer informatie

 


Tip van de maand!

7 tips om voedselverspilling te

voorkomen.

 

Lees hier meer over de tip.